31 Mayıs 2009 Pazar

Şermin Hoca Ve 1-A Sınıfı

(soldan sağa;Sevda ,İsmet ,Tuğba(pembe ),Şermin Hoca,Ayşe,veBeeenn:) ,Nezahat)
Yetişen dersler, yetişmeyen dersler...Bu derslerde ne zor dersler.Diye diye koca bır yılı geçirdik ,tükettik:)Ama hala sınavlarımız devam edıyor:( Geçen cumartesinden bir hatıra işte bu küçük ,tek karede :)

Görme Engelliler İlk Öğretim Okuluna Ziyaretimiz



Geçen aylarda Gönül Hocamızın önderliğinde Görme engelliler ilk öğretim okulunu ziyarete gittik.Sınıflara girdik ve derslerine katıldık.Öğretmenler öncelikle bize kendileri hakkında bilgiler verdiler ve kullandıkları özel materyalleri incelememize izin verdiler. Hepsi o kadar candan ki sizin ziyaretinize o kadar seviniyorlar ki Özellikle Sümeyye seni çok seviyorum tatlım :)
Ardından Golbol adlı Görme engelliler için özel bir top oyununun Türkiye çapı musabakalarına gittik.Golbol musabakaları Rahmetli Sakıp Sabancı adına düzenlenilmekte.İlk defa izlediğimiz bu oyun bizler arasında da buyuk ilgi topladı .

29 Mayıs 2009 Cuma

Kim Lunapark İster


Gülşahım'ın oynadıgı Tuğbişimin sunduğu Kim Lunapark istere hepiniz hoşgeldiniz...Kim istemezki Lunaparrkkkk:))))))))))))))))

26 Mayıs 2009 Salı

BEN BİR İPLİ KUKLAYIM :))))


Bugün ki dansımdan da bir kareyi paylasmakdan mutluluk duyarım :P

36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ İÇİN BELİRLENEN AMAÇLAR VE KAZANIMLAR

36-72 AYLIK ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ İÇİN BELİRLENEN AMAÇLAR VE KAZANIMLAR
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
2. Değişik yönlere yuvarlanır.
3. Değişik yönlere doğru uzanır.
4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar.
6. Belirli bir mesafeyi sürünerek gider.
7. Belli bir yüksekliğe çıkar.
8. Belli bir yüksekliğe tırmanır
9. Tırmanılan yükseklikten uygun şekilde iner.
10. Belli bir yükseklikten atlar.
11. Belli bir engel üzerinden sıçrayarak atlar.
12. Pedal çevirme hareketini yapar.
13. Araç kullanarak koordineli ve ritmik hareketler yapar.
14. Atılan nesneleri yakalar.
15. Nesneleri belli bir mesafedeki hedefe atar.
Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Küçük nesneleri toplar.
2. Nesneleri kaptan kaba boşaltır.
3. Nesneleri üst üste / yan yana / iç içe dizer.
4. Nesneleri takar.
5. Nesneleri çıkarır.
6. Nesneleri ipe vb. dizer.
7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır.
8. Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.
9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar.
10. Yönergeye uygun çizgiler çizer.
11. Şekilleri değişik araçlar kullanarak çizer.
12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar.
13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser.
14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır.
15. Nesneleri değişik malzemelerle bağlar.
Amaç 3. Büyük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı ağırlıktaki nesneleri iter.
2. Farklı ağırlıktaki nesneleri çeker.
3. Farklı ağırlıktaki nesneleri kaldırır.
4. Farklı ağırlıktaki nesneleri döndürür.
5. Farklı ağırlıktaki nesneleri taşıyarak belirli bir mesafeye gider.
Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kopartır / yırtar.
2. Nesneleri sıkar.
3. Nesneleri çeker / gerer.
4. Malzemelere elleriyle şekil verir.
5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir.
Amaç 5. Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanımlar
1. Farklı zeminler üzerinde yürür.
2. Zemin üzerine çizilen şekiller üzerinde yürür.
3. Tek ayak üzerinde belirli bir süre durur.
4. Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
5. Tek / çift ayakla sıçrayarak belirli bir mesafeyi dengeli bir şekilde gider.
6. Çift ayakla ileri / geri sıçrar.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
Amaç 1. Kendini tanıyabilme
Kazanımlar
1. Fiziksel özelliklerini söyler.
2. Belli başlı duyuşsal özelliklerini söyler.
Amaç 2. Duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Duygularını söyler.
2. Duygularının nedenlerini açıklar.
3. Duygularının sonuçlarını açıklar.
4. Duygularını müzik, dans, drama vb. yollarla ifade eder.
Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme
Kazanımlar
1. Olumlu / olumsuz duygu ve düşüncelerini uygun şekilde ortaya koyar.
2. Yetişkin denetiminin olmadığı durumlarda da gerektiği gibi davranır.
3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar.
Amaç 4. Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden bir işe başlar.
2. Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
Amaç 5. Başkalarının duygularını fark edebilme
Kazanımlar
1. Başkalarının duygularını ifade eder.
2. Başkalarının duygularını paylaşır.
Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanımlar
1. Kendiliğinden iletişimi başlatır.
2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır.
3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur.
4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir.
5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir.
6. Gerekli durumlarda nezaket sözcüklerini kullanır.
7. Gerektiğinde lideri izler.
8. Gerektiğinde liderliği üstlenir.
9. Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
10. Grup etkinliklerinin kurallarına uyar.
11. Gerekli durumlarda kararlılık gösterir.
Amaç 7. Hoşgörü gösterebilme
Kazanımlar
1. Hata yapabileceğini kabul eder.
2. Kendi hatalarını söyler.
3. Kendisini başkalarının yerine koyarak duygularını açıklar.
4. Başkalarının hatalarını uygun yollarla ifade eder.
5. Başkalarının hata yapabileceğini kabul eder.
Amaç 8. Farklılıklara saygı gösterebilme
Kazanımlar
1. Kendisinin farklı özelliklerini kabul eder.
2. Başkalarının farklı özelliklerini kabul eder.
Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme
Kazanımlar
1. Yaşamın sürdürülebilmesi için gerekli olan kaynakları verimli kullanır.
2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar.
3. Canlıların yaşama hakkına özen gösterir.
4. Canlıların bakımını üstlenir ve korur.
5. Yaşamda diğer canlılarla paylaştıklarını açıklar.
Amaç 10. Toplumsal yaşamın nasıl sürdüğünü kavrayabilme
Kazanımlar
1. Toplumda farklı rollere sahip kişiler olduğunu söyler.
2. Aynı kişinin farklı rolleri olduğunu söyler.
3. Kendi kültürünün belli başlı özelliklerini açıklar.
4. Farklı kültürlerin belli başlı özelliklerini söyler.
Amaç 11. Estetik özellikler taşıyan ürünler oluşturabilme
Kazanımlar
1. Estetik bedensel hareketlerle yürür / dans eder.
2. Özgün şiir, öykü, şarkı vb. söyler.
3. Görsel sanat etkinliklerinde ürün yapar.
4. Görsel sanat etkinliklerinde özgün ürün yapar.
5. Çeşitli materyaller kullanarak ritim oluşturur.
6. Çeşitli sesleri kullanarak müzik oluşturur.
7. Ürünlerini çeşitli yollarla sunar.
8. Sunularında hayali / gerçek nesneler kullanır.
Amaç 12. Çevredeki güzellikleri koruyabilme
Kazanımlar
1. Çevredeki güzelliklerin korunma nedenlerini söyler.
2. Çevredeki güzellikleri korumak için yapılması gerekenleri açıklar.
3. Çevredeki güzellikleri korumada sorumluluk alır.
Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme
Kazanımlar
1. Çevresinde gördüğü güzel / rahatsız edici durumları söyler.
2. Çevre sorunları ile ilgili kendi yapabileceklerine örnek verir.
3. Çevresini farklı biçimlerde düzenler.
Amaç 14. Sanat eserlerinin estetik özelliklerini fark edebilme
Kazanımlar
1. Sanat eserlerinin özelliklerini söyler.
2. Sanat eserleri hakkındaki duygularını açıklar.
Amaç 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme
Kazanımlar
1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır.
2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir.
DİL ALANI
Amaç 1. Sesleri ayırt edebilme
Kazanımlar
1. Sesin kaynağını söyler.
2. Sesin geldiği yönü belirler.
3. Sesin özelliğini söyler.
4. Verilen sese benzer sesler çıkarır.
Amaç 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Nefesini doğru kullanır.
2. Kelimeleri doğru telaffuz eder.
3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar.
4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar.
Amaç 3. Türkçeyi doğru kullanabilme
Kazanımlar
1. Konuşmalarında söz dizimi kurallarını doğru olarak kullanır.
2. Konuşmalarında temel dil bilgisi kurallarına uygun konuşur.
Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlerken / konuşurken göz teması kurar.
2. Sohbete katılır.
3. Belli bir konuda konuşmayı başlatır.
4. Belli bir konuda konuşmayı sürdürür.
5. Söz almak için sırasını bekler.
6. Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
7. Duygu, düşünce ve hayallerini yaratıcı yollarla açıklar.
8. Üstlendiği role uygun konuşur.
Amaç 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerini başkalarına anlatır.
2. Dinlediklerine ilişkin sorular sorar.
3. Dinlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
4. Dinlediklerini özetler.
5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü vb. yollarla sergiler.
Amaç 6. Sözcük dağarcığını geliştirebilme
Kazanımlar
1. Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder.
2. Yeni sözcüklerin anlamlarını sorar.
3. Verilen sözcüğün anlamını açıklar.
4. Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.
5. Zıt anlamlı sözcüklere örnek verir.
Amaç 7. Ses bilgisinin farkında olabilme
Kazanımlar
1. Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler.
2. Aynı sesle başlayan sözcükler söyler.
3. Kafiyeli sözcükler söyler.
Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme
Kazanımlar
1. Görsel materyalleri inceler.
2. Görsel materyallerle ilgili sorular sorar.
3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir.
4. Görsel materyalleri açıklar.
5. Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü gibi kompozisyonlar oluşturur.
6. Görsel materyalleri özenle kullanır.
BİLİŞSEL ALAN
Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme
Kazanımlar
1. Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar.
2. Aile bireyleri ile ilgili bilgileri açıklar.
3. Adresini ve telefon numarasını söyler.
Amaç 2. Olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
2. Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
Amaç 3. Dikkatini toplayabilme
Kazanımlar
1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı fark eder.
2. Dikkatini nesne /durum / olay üzerinde yoğunlaştırır.
3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi / durumu / olayı söyler.
4. Nesneyi / durumu / olayı ayrıntılarıyla açıklar.
Amaç 4. Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanımlar
1. Olay ya da varlıkları söyler.
2. Varlıkların rengini söyler.
3. Varlıkların yerini söyler.
4. Varlıkların şeklini söyler.
5. Varlıkların sayısını söyler.
6. Olay ya da varlıkların sırasını söyler.
7. Nesnelerin neden yapıldığını söyler.
8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler.
9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder.
Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanımlar
1. Varlıkları bire bir eşleştirir.
2. Varlıkları renklerine göre eşleştirir.
3. Varlıkları şekillerine göre eşleştirir.
4. Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir.
5. Varlıkları miktarlarına göre eşleştirir.
6. Varlıkları dokunsal özelliklerine göre eşleştirir.
7. Varlıkları kullanım amaçlarına göre eşleştirir.
8. Nesneleri sayılarına göre eşleştirir.
9. Eş nesnelere örnek verir.
10. Nesneleri ve nesne gruplarını uygun rakamla eşleştirir.
Amaç 6. Varlıkları Çeşitli özelliklerine göre gruplayabilme
Kazanımlar
1. Varlıkları renklerine göre gruplar.
2. Varlıkları şekillerine göre gruplar.
3. Varlıkları büyüklüklerine göre gruplar.
4. Varlıkları miktarlarına göre gruplar.
5. Varlıkları dokunsal özelliklerine göre gruplar.
6. Varlıkları kullanım amaçlarına göre gruplar.
Amaç 7. Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri büyüklüklerine göre sıralar.
2. Sıralanmış nesne grubu içinde nesnenin yerini gösterir.
3. Sıra bildiren sayıyı söyler.
4. Nesneleri renk tonlarına göre sıralar.
5. Nesneleri sayılarına göre sıralar.
6. Varlıkları büyüme aşamalarına göre sıralar.
7. Olayları oluş sırasına göre sıralar.
Amaç 8. Nesneleri ölçebilme
Kazanımlar
1. Ölçme sonucunu tahmin eder.
2. Standart olmayan birimlerle ölçer.
3. Ölçme sonuçlarını tahmin ettiği sonuçlarla karşılaştırır.
Amaç 9. Nesneleri sayabilme
Kazanımlar
1. 20 içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar.
2. 10 içinde geriye doğru birer birer ritmik sayar.
3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir.
4. Gösterilen belli sayıdaki nesneyi doğru olarak sayar.
5. Nesneleri sayarak miktarlarını az ya da çok olarak söyler.
6. Sayıca 10’dan az olan bir gruptaki nesnelerin sayısını söyler.
Amaç 10. Geometrik şekilleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Her nesnenin bir şekli olduğunu söyler.
2. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgene benzeyen nesneleri gösterir.
3. Daire, üçgen, kare ve dikdörtgenleri kullanarak farklı modeller oluşturur.
Amaç 11. Günlük yaşamda kullanılan belli başlı sembolleri tanıyabilme
Kazanımlar
1. Gösterilen sembolün anlamını söyler.
2. Verilen açıklamaya uygun sembolü gösterir.
3. 10 içindeki rakamları okur.
4. 10 içindeki rakamları modele bakarak yazar.
Amaç 12. Mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygulayabilme
Kazanımlar
1. Nesnenin mekândaki konumunu söyler.
2. Yönergeye uygun olarak mekânda konum alır.
3. Yönergeye uygun olarak nesneyi doğru yere yerleştirir.
Amaç 13. Bir örüntüdeki ilişkiyi kavrayabilme
Kazanımlar
1. Modele bakarak nesnelerle örüntü oluşturur.
2. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi söyler.
3. Bir örüntüde eksik bırakılan öğeyi tamamlar.
4. En çok üç öğeden oluşan örüntüdeki kuralı söyler.
5. Nesnelerle özgün bir örüntü oluşturur.
Amaç 14. Parça-bütün ilişkisini kavrayabilme
Kazanımlar
1. Bir bütünün parçalarını söyler.
2. Uygun şekil veya nesneleri iki eş parçaya böler.
3. İki yarımı birleştirerek bütün elde eder.
4. Nesneler arasında yarım olanları gösterir.
5. Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi açıklar.
Amaç 15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme
Kazanımlar
1. Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler.
2. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır.
3. Nesneleri kullanarak toplama yapar.
4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar.
5. 10 içinde toplama gerektiren problemleri çözer.
6. 5 içinde çıkarma gerektiren problemleri çözer.
Amaç 16. Belli durum ve olaylarla ilgili neden-sonuç ilişkisi kurabilme
Kazanımlar
1. Bir olayın olası nedenlerini söyler.
2. Bir olayın olası sonuçlarını söyler.
3. Yarım bırakılan olayı, durumu, şiiri, öyküyü, şarkıyı vb. özgün bir şekilde tamamlar.
Amaç 17. Zamanla ilgili kavramlar arasında ilişki kurabilme
Kazanımlar
1. Olayları oluş sırasına göre söyler.
2. Zamanla ilgili kavramları anlamına uygun şekilde kullanır.
3. Zaman bildiren araçların işlevini açıklar.
Amaç 18. Problem çözebilme
Kazanımlar
1. Problemi söyler.
2. Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
3. Çözüm yolları içinden en uygun olanlarını seçer.
4. Seçilen çözüm yollarını dener.
5. En uygun çözüm yoluna karar verir.
6. Karar verdiği çözüm yolunun gerekçelerini açıklar.
Amaç 19. Nesne grafiği hazırlayabilme
Kazanımlar
1. Nesneleri kullanarak grafik oluşturur.
2. Nesneleri sembollerle gösterir.
3. Hazırlanmış nesne grafiği çerçevesine sembolleri yerleştirir.
4. Grafikte yer alan nesneleri sayar.
5. Grafiği inceleyerek sonuçları söyler.
Amaç 20. Atatürk'ü tanıyabilme
Kazanımlar
1. Atatürk'ün hayatı ile ilgili olguları söyler.
2. Atatürk'ün kişisel özelliklerini söyler.
Amaç 21. Atatürk'ün Türk toplumu için önemini açıklayabilme
Kazanımlar
1. Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler.
2. Atatürk'ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar.
ÖZBAKIM BECERİLERİ
Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme
Kazanımlar
1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır.
2. El, yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar.
3. Tuvalet gereksinimine yönelik işleri yardımsız yapar.
4. Yiyecek ve içeceklerin temizliğine dikkat eder.
5. Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve düzenli kullanır.
6. Beslenme için gerekli araç-gereçleri temizlik kurallarına uygun kullanır.
7. İçinde bulunduğu çevreyi temiz tutar.
Amaç 2. Giysilerini giyme ve çıkarabilme
Kazanımlar
1. Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer.
2. Giysilerini yardımsız çıkarır.
3. Giysilerini yardımsız giyer.
4. Giysilerini doğru şekilde giyer.
5. Giysilerini katlar.
6. Giysilerini asar.
Amaç 3. Doğru beslenmenin önemini fark edebilme
Kazanımlar
1. Yiyecek ve içecekleri ayrım yapmadan yer / içer.
2. Yiyecekleri ve içecekleri yeterli miktarda yer / içer.
3. Yiyecekleri yerken sağlık ve görgü kurallarına özen gösterir.
4. Sağlığı olumsuz etkileyen yiyecekleri ve içecekleri yemekten / içmekten kaçınır.
5. Öğün zamanlarında ve süresinde yemeye özen gösterir.
Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme
Kazanımlar
1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır.
2. Dinlenme ya da uyku için gerekli hazırlığı yapar.
3. Dinlenme ya da uyku için belirlenen saatte yatağına gider.
4. Dinlenme ya da uyku sonrası toplanır.
Amaç 5. Kendini kazalardan ve tehlikelerden koruyabilme
Kazanımlar
1. Tehlikeli olan durumları söyler.
2. Tehlikeli olan durumlardan uzak durur.
3. Herhangi bir tehlike anında yetişkinlerden yardım ister.
4. Acil durumlarda başvurulabilecek telefon numaralarını söyler.
YÜZ BOYASI TARİFİ
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1/2 yemek kaşığı nemlendirici yüz kremi(yada eczanelerde satılan özellikler bebeklerde kullanılan --cold krem-- diye çok yoğun nemlendiricili bir krem var onuda kullanabilirsiniz ama aynı işi normal nemlendirici kremde görüyor)*
1/2 yemek kaşığı su
*yemek boyası yani gıda renklendiricileri
*her renk için ayrı bir fırça ve makyaj süngeri
*her renk için mini bir kap---
yapılışı--
*krem ve mısır nişastasını bir kapta karıştırın bu karışıma*yarım kaşık su ilave edin ve iyice karıştırındaha sonra kullanmak istediğiniz gıda boyasını da katıp iyice karıştırdıktan sonra boyamız hazır eğer boya artarsa ağzı kapalı bir kapta 2 gün kalabiliyor---yüz boyasının temizlenmesi---hazır yüz boyalarında olduğu gibi su ve sabunla kolaylıkla çıkartılabilir.

Parmak Boyaları
Çamaşır Kolalı Parmak Boyası:Neler Gerekli?
1 ölçü soğuk su
1 ölçü çamaşır kolası
2 ölçü sıcak su
1 ölçü toz granül sabun
1 çay kaşığı talk pudrası
1 miktar toz boya
Nasıl Yapılır?Soğuk su ve çamaşır kolası bir kapta karıştırılır.Sonra sıcak su ilave edilir ve karıştırılarak pişirilir.Karışımın pürüzsüz olması için iyice karıştırılması gerekmektedir.Kola piştikten sonra toz sabun,talk pudrası ve toz boya ilave edilir.Soğuduktan sonra çocukların kullanımına hazırdır.Hava almayan kaparda muhafaza edilmelidir

Beyaz Tutkallı Parmak Boyası:
Neler Gerekli?
Beyaz Tutkal(formika zamkı)
1 miktar soğuk su
Çok az bir miktar sıvı yağ
1 miktar toz boya
Nasıl Yapılır?Tutkala boza kıvamına gelinceye kadar soğuk su ilave edilir.İstenilen renk tonuna ulaşana kadar toz boya ilave edilir.Boyaya kayganlık vermesi ve kullanımını kolaylaştırması için sıvı yağ eklenir.Karışımın pürüzsüz olması için iyice karıştırılır.Boyalar hava almayan kaplarda muhafaza edilmelidir.

Buğday Nişastalı Parmak Boyası:
Neler Gerekli?
Yapılacak çalışmaya ve çocuk sayısına uygun miktarda buğday nişastası,
Bir miktar kaynar su,
Bir miktar toz boya yada guaj boya
Biraz sıvı yağ
Nasıl Yapılır?Büyükçe bir kabın içerisinde nişasta boza kıvamına gelene kadar soğuk su eklenerek karıştırılır.Bu karışıma kaynar su yavaş yavaş eklenir,aynı anda karışım sürekli karıştırılmalıdır.Karışım pelteleşinceye kadar karıştırılmaya ve su eklenmeye devam edilir.Kıvama gelince eğer toz kumaş boyaları kullanılacaksa sıcak haldeyken boya eklenir.Bu tür boyalar kuruyunca koyulaştığı için istenilen renkten birkaç ton açık olarak hazırlanmalıdır.Eğer karışım soğuduysa kumaş boyalarını sıcak su ile erittikten sonra soğutup karışımın içine ilave edilmelidir.Kumaş boyalarının yerine diğer boyalar kullanılacaksa karışım soğuduktan sonra boyalar ilave edilmelidir.İstenirse karışıma parlaklık vermek için az bir miktar sıvıyağ ya da gliserin katılabilir.Bu tür boyalar içinde nişasta olduğu için kavanozlarda bir iki gün dayanabilir.Dayanıklılığını artırmak için soğuk yerde muhafaza edilmelidir.Aksi halde bozulur.

Mısır Nişastalı Parmak Boyası:
Neler Gerekli?
½ ölçü mısır nişastası
4 ölçü kaynar su
2 çorba kaşığı gliserin
Biraz soğuk su
Nasıl Yapılır?Nişasta biraz soğuk suda çözülür.Sürekli karıştırarak kaynar su karışıma eklenir.Pürüzsüz hale gelip pelteleşince boyayı nemli tutsun diye gliserin eklenir.Daha sonra renklendirilir.Bu tür boyalar içinde nişasta olduğu için kavanozlarda bir iki gün dayanabilir.Dayanıklılığını artırmak için soğuk yerde muhafaza edilmelidir.Aksi halde bozulur

Unlu Parmak Boyası:
Ne Gerekli?
½ ölçek un
½ ölçek su
½ ölçek kaynar su
2 çorba kaşığı şap
Toz boya
Nasıl Yapılır?Un bir kapta soğuk su ile karıştırılır.Kaynar suyu yavaşça ilave ederek ocak üstünde pişirilir.Karışım pişerken sürekli olarak karıştırılmalıdır.Karışım ateşten indirilir.Şap ve renklendirici eklenir.Soğumaya bırakılır.Boyalar hava almayan kaplarda muhafaza edilmelidir.Granül Sabunlu Parmak Boyası:Ne Gerekli?Yapılacak işe ve çocuk sayısına uygun miktarda toz granül sabun,Bir miktar soğuk suToz boyaNasıl Yapılır?Sabun az bir miktar suyla diş macunu kıvamına gelene kadar karıştırılır.Toz boya eklenir ve pürüzsüz olana kadar karıştırılır.Boyalar hava almayan kaplarda muhafaza edilmelidir.
Duvar Kağıdı Zamklı Parmak Boyası:
Ne Gerekli?Duvar kağıdı zamkı
Soğuk su
Toz boya
Nasıl Yapılır?Arzu edilen kıvama gelene kadar toz halindeki zamka su yavaşça ilave edilir.Renklendiriciler eklenir.Boyalar hava almayan kaplarda muhafaza edilmelidir.

TALAŞ HAMURU
4 ölçü talaş
2 ölçü un
1 bardak su derin bir kaba talaş konur. un ile suyu boza halinde çırpın sonra talaşla karıştırın. iyice yoğurun. işte bu kadar

MACUN
1 ölçü tuz
1/2 ölçük kola( dantel kolası)
2/3 ölçü sukola ateşe dayanıklı bir kabda su ile eritilir. içine tuz ilave edilir ve yavaş yavaş karıştırılarak pişirilir. macun hazıııııırrrrrr.

KAĞIT HAMURU
kağıt
nişasta yada un
tutkal yırtılmış kağıtların üzerine kaynar su ilave edin, 2-3 gün bekletin.kağıtlar yumuşadıktan sonra iyice sıkarak suyunu süzün. sonra bu sıkılan kağıtlarıtifterek ufalayın. daha sonra nişastayla suyu muhallebi kıvamını alana kadar pişiriyoruz. sonra kağıtlarla karıştırıp iyice yoğuruyoruz. biraz da tutkal koyarsak daha iyi olur arkadaşlar....

SÜS HAMURU (bu hamurdan boncuklar da yapabilirsiniz arkadaşlar bemmbeyaz oluyor çok güzel)
2 bardak tuz
2/3 bardak su karıştırılıp ataşta pişirilir. daha sonra 1 bardak nişasta 1 bardak suyla eritilip karıştırılarak sıcak karışıma ilave edilir.bu karışım elle toparlanacak kıvama gelene kadar yoğurulaur. hamuru esnekleştirmek için damla damla su ilave edilerek yoğurulur

TUZ SERAMİĞİ
2 bardak un
1 bardak tuz veya şap
su
toz boya
bunların tümü aynı anda karıştırılır. kıvama gelince tamamdır. ARKADAŞLAR TÜM HAMURLARI TOZ BOYA KARIŞTIRIP RENKLENDİRİYORUZ.............



SULU BOYA
1 bardak kola
1 bardak su soğuk
2 bardak sıcak su,,
toz boya
kola
1 bardak soğuk su ile eritilir ve kaynamakta olan suya ilava edilir krıştırarak pişirilir.sonra toz boya içina katılır................... . [/color]
MUM BOYA
beyaz mum
toz boya
mumlar parçalanıp bir kabın içinde buharda eritilir.(bean marie usulü ile)içine toz boya karıştırılıp kalıp içine donmaya bırakılırbunun için şırınga çok ii bi seçenek oluyor arkadaşlar. şırıngaya çekin
PARMAK BOYASI
1 bardak un
3 bardak su
1 tatlı kaşığı tuz
malzemelerin tümü karıştırılarak pişirilir. toz baya da konulup karıştırılır ve işlem tamam....

hareketli oyunlar

OYUNUN ADI : Çapraz Sıçrama
YAŞ GRUBU : 61-72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Psikomotor gelişimi
AMAÇ : Çocukların beden gelişimine yardımcı olmak
MATERYAL : ------------
OYUNUN OYNANMASI: Çocuklar 2’şer, 2’şer kümelere ayrılırlar. Her çocuk yüzyüze durur. Sonra sağ kolları ile birbirlerinin kollarına çapraz olarak girerler. Kendi çevrelerinde sıçrayarak dönerler. Bu dönüş soldan sağa doğru olur. Bir süre sonra kollar değiştirilir. Bu kez sol kollarla çapraz dururlar.Sağdan sola doğru dönerler. Oyun istenildiği kadar sürdürülebilir.

OYUNUN ADI Kahkaha Oyunları
YAŞ GRUBU : 61-72 ay grubu
GELİŞİM ALANI : Dikkat ve motor haraketlerini kontrol etmesine yardımcı olur . AMAÇ : Çocukların dikkatini arttırır. Çocukların motor hareketlerini kontrol altına almalarına yardımcı olur.
MATERYAL :Tebeşir.
OYUNUN OYNANMASI: Öğretmen elinde tutuğu bir eşyayı göstererek ‘’Çocuklar, bu elimdeki tebeşiri yukarı attığımda herkes istediği gibi kahkahalarla gülebilecek ama tebeşiri tuttuğum zaman hiç kimse gülmeyecek ,ciddi olacak ‘’der. Önce oyunun bir denemesi yapılabilir. Sonra uygulamaya geçilir. Bu arada gülmesini tutamayan olacaktır. Ama birkaç kez kurala uymayan olursa bir süre oyuna katılamaz. Hiç yanılmayan olursa, oyun monoton bir şekile dönüşürse öğretmen elindeki eşyayı yukarı atarmış gibi yapar ve avucuna saklar. Bu hareket bir çok oyuncuyu şaşırtabilir.

MÜZİK EŞLİĞİNDE SELAMLAŞMALAR
Çocuklar müzik eşliğinde odada serbestçe dolaşırlar. Lider müziği kestiğinde hemen yanındakiyle farklı şekilde selamlaşılır.Tokalaşma,el içlerini birbirine vurma,burnunu birbirine sürtme,ayakları,dizleri,sırtı birbirine dokundurma vs şeklinde olabilir.Drama çalışması bitince değişik selamlaşma çalışmaları beraberce hatırlanır,ne hissedildiği hakkında konuşulur.

TAŞ TAŞ ÜSTÜNE OYUNU
Yaş Grubu: 4-6Hedef: Denge gerektiren hareketleri yapabilmeKazanılması Gereken Davranışlar: Tek ayak üzerinde belli bir süre durabilmeUygulama: Yer toprak olarak kabul edilir Öğretmen bütün çocukları birbirlerine bir iki metre uzak olacak şekilde düz ya da daire olarak dizilmelerini ister “Taş taş üstüne” denildiğinde her çocuk bir ayağını diğer ayağının üzerine koyar ve düşmeden dengede durmaya çalışır “Taş toprak üstüne” denildiğinde ayak indirilir Öğretmen şaşırtmalı olarak bu sözleri söyler Düşeni arkadaşına tutunan, şaşıran çocuklar oyundan çıkarılır En sona kalan çocuk alkışlanır

DOĞRU YANLIŞ OYUNU:Yaş Grubu: 5-6Hedef: Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilmeKazanılması Gereken Davranışlar: Grup etkinliklerine kendi isteği ile katılmaUygulama: Öğretmen, çocuklara “Ben, size ne söylersem dikkatle dinleyin Eğer söylediğim doğru ise onu yaparak gösterin Yanlış bir şey söylersem oturun ” der Oyuna başlanır Örneğin; öğretmen, “Hemşireler iğne yapar ” derse çocuklar iğne yapma taklidi yaparlar “Kuşlar çorap örebilir ” derse çocuklar otururlar Öğretmen: “Çocuklar zıplar, yerleri kirletmeliyiz, çiçekler sulanır, çeşmeler hiç kapatılmamalıdır ” gibi cümleleri hızlı hızlı söyleyerek oyunu sürdürür Yanlış davranan çocuk oyundan çıkar En sona kalan çocuk kazanır ve alkışlanır

BALONLA DANS
Müzik eşliğinde dans ederlerken havaya atılın balonu da düşürmemeye çalışırlar. Balon yere düştüğünde hepsi donar kalır. Öğretmen müziği keser. Çocuklara dokunmadan onları güldürmeye çalışır. İlk gülen diğer oyunda öğretmenle birlikte diğerlerini güldürmeye çalışanlardan olur. Tek kişi kalana kadar oyun sürer. Oyunun galibi günün en ciddisi ilan edilir.**

EŞLİ 1–2–3 OYUNU:
1, 2, 3, 4 ve 5 sayılarının her birine eşli yapılabilecek devinimler atanır. Müzik eşliğinde dans edilirken birden müzik durdurulur ve öğretmen beş sayıdan birini söyler. Herkes eşini bulur ve ilgili devinimi gerçekleştirir.

EŞLİ DUYGULAR OYUNU
Eşli oynanacak bir oyundur. Eşler oyun başlamadan belirlenir. Her duygu adına eşli yapılabilecek bir hareket tayin edilir. Örneğin mutluluk deyince eşler bir birine sarılır. Kızgınlık deyince eşler birbirlerine sırtlarını dönerler vs. Müzik eşliğinde dans edilir. Müzik susar ve öğretmen bir duygu adı söyler. Eşler doğru hareketi yapmaya çalışırlar.

AH KIZIM EDALI KIZIM OYUNU
Oyuncular:Anne,kız,doktor,çöpçü,sarhoş, delikanlı
Oyun:Kız evde anne ile birşeyler yapmaktadır.
Kapı çalar;(Kapı çalar anne kapıya doğru gider.)
Anne:kim o?doktor gelir
doktor:Ben doktor
Anne:Ne istiyorsun?
Doktor:Kızını
Anne:(kızının yanına gider onu uzaktan sever gibi yaparak şu şarkıyı söyler)ah kızım edalı kızım benim ay yıldızım.senide bir doktor istiyor vereyim mi?
Kız:Ah ana canım ana ben varmam ona onunda çok iğneleri var batırır bana.(doktor arkaya gider:(()
(Kapı çalar anne kapıya doğru gider.)
Anne :kim o?Sarhoş:Ben sarhoş
Anne:Ne istiyorsun?
Sarhoş:KızınıAnne:Ah kızım edalı kızım benim ay yıldızım.Senide bir sarhoş istiyor vereyim mi?Kız:Ah ana canım ana ben varmam ona içer içer sarhoş olur gelmez o eve.Sarhoş arkaya geçer.(Kapı çalar anne kapıya doğru gider.)
Anne :Kim o?
Çöpçü:Ben çöpçü?
Anne:Ne istiyorsun?
Çöpçü:Kızını
Anne:Ah kızım edalı kızım benim ay yıldızım.Senide bir çöpçü istiyor vereyim mi ?
Kız:Ah ana canım ana ben varmam ona onunda çok çöpleri var toplatır bana.Çöpçü arkaya geçer(Kapı çalar anne kapıya doğru gider.)
Anne.kim o?
Delikanlı:Ben delikanlı
Anne :Ne istiyorsun?
Delikanlı:KzınıAnne:Ah kızım edalı kızım benim ay yıldızım.Senide bir delikanlı istiyor vereyim mi?
Kız:Ah ana canım ana ben varırım ona o bir delikanlıdır bakar o bana:))))

MOR ÇİÇEK
Mavili mavili mor çiçek
Mavili burdan geçecek
Duvardan atlasana
Patates toplasana
Kızlar kıvır kıvırr
Erkekler şıkır şıkır


ÇANTAMI ALDIM KOLUMA
Çantamı aldım koluma
Çıktım pazar yoluna (2)
Ben bir subay beklerken
çöpçü de girdi koluma
Ayakkabım toz atar
çöpçü bana göz atar
Gözün kör olmasın çöpçü elalem bize bakar.
Kedi damdan atladı
apandisti patladı (zıplarlar, atlama hareketi)
Bunu duyan fareler dans etmeye başladı (dans ederler)
Yangını var yangını var ben yanıyorum (kol kola girip dönerler)
Yetişin a dostlar tutuşuyorum.

BEN BİR İPLİ KUKLAYIM



Bugün animasyon dersinde sözlü olduk bir gece öncesinden hazırlandım ve ben.Biliyorum hem tembel hem idalist olunmaz kı...olursa ortayada boyle bir şey çıkar işde... Ben ipli kuklayım şarkısıyla katıldım...Herkes cok begendi beğenen ve de izleyen arkadaslara teşekkür ediyorum ...
NOt;Sözlü esnasında çekilmemiştir :D

1 Mayıs 2009 Cuma

van gogh


sadece sevdiğim bir tablo bu sefer ... neden sevıyorum bılmıyorum ... Belkıde 2 defadır farklı materyaller kullanarak kopyaladıgım ıcındır. :))) ya da sevdiğim ıcın mı kopyalıyorum bılmıyorum:))) starry nıght ballance (yıldızlı gece)
hemen bır anımıda anlatayım madem oyle ...resmı kopyalarken guaj boyayla tual uzerıne ablam diyor ki ;
-neydi bunun adı..geceli yıldız mı
ben;
-hayır ..gecelikli yıldız :))))